Geoblog.pl    bezetka    Podróże    Indie 2012-2013    Benares, swiete miasto

Benares, swiete miasto

Indie
Indie, Benares

Benares, Waranasi, Kashi.... rożne nazwy tego samego miasta, które jest najstarszym nieprzerwanie zamieszkanym miastem na ziemi....
Nasz pociąg do Waranasi był 'deeply reperted'.... długo zastanawiałam się co to oznacza kiedy staliśmy na peronie i dzwoniliśmy zębami. Indie to nie jest tropikalny kraj! Po paru godzinach oczekiwania pociąg w końcu wjechał na stacje i myślę ze 'deeply reperted' oznacza poważne opóźnienie. W każdym razie dojechaliśmy do świętego miasta. Ale to jeszcze nie był koniec podroży. Teraz trzeba było z dworca dojechać do świętej rzeki Ganga. Co oznacza pertraktacje z rikszarzami, którzy zdecydowanie za dożo sobie życzyli rupii za taka przejażdżkę od zagranicznych pielgrzymów. W końcu się poddaliśmy i zgodziliśmy na ich warunki.Po dojechaniu nad Gange jeden z naszych kolegów zaprowadził nas do swego ulubionego hotelu z widokiem na rzekę. Od razu zamówiliśmy śniadanie i nie byliśmy rozczarowani. Potem poszliśmy poszwendać się wzdłuż Gangi a wieczorem wynajęliśmy lodź i popłynęliśmy na puje ( czyt. pudza, znaczy msza w języku hindi).