Geoblog.pl    bezetka    Podróże    Ameryka Poludniowa 2015    tam gdzie slodka woda miesza się ze sloną

tam gdzie slodka woda miesza się ze sloną

Kolumbia
Kolumbia, Palomino
Przejechano 2021 km

Palomino jest wioska sporą, której centrum skupia się wzdłuż karetery do Wenezueli. Stamtąd do morza idzie się pól godziny. Jest trochę uliczek z kolorowymi domkami , kościołem, posterunkiem policji i sklepikami. Wzdłuż drogi wiodącej do plaży są działki . Na niektórych zbudowano domki zwane tu kabaniami i restauracje dla turystów. Ta wioska kojarzy mi się z Dębkami. Plaża jest szeroka i cięgnie się kilometrami. W lewo idzie się pól godziny do ujścia jednej rzeki, a w prawo dwie godziny do innej. Ocean jest wzburzony i niebezpiecznie jest się tu kąpać. Za to wspaniale pływa się w slodkich wodach rzeki. W miejscu gdzie rzeka pod ostrym katem wpada do morza jest bosko. Można spływać z nurtem rzeki, która przyspiesza pod koniec i wpadać prosto w słone fale. Obok gromada białych, czaplo podobnych ptaków na coś czatuje. Może łapią obiad? Po drugiej stronie rzeki kolumbijczycy zrobili sobie obóz. Obowiązkowo ryczy muza ze sprzętu zasilanego z agregatora. Coś tam pichcą, popiją alkohol. Dzieci kąpią sie bezpiecznie w płytkiej rzece, kobiety karmią piersią niemowlęta. Przed zachodem słońca zakupiłam w polowej kuchni zupę rybna z kokosowym ryżem ( 5000) i czekałam na wielki spektakl kolorystyczna. Niestety chmury zasłoniły słońce. Siedziała na plaży dalej i czekałam na wschód księżyca w pełni. Światło się zmieniało od różowego przez czerwone i żółte. Wreszcie miedzy chmurami pokazał się amarantowy księżyc. Odosobniłam się w kokosowym lasku , żeby trochę pomedytować. Potem mogłam sie wybrać na jedna z wielu imprez organizowanych tu do bladego świtu ale mi sie nie chciało. Wróciłam na swój sympatyczny kemping i nastawiłam budzik na 4.00 , żeby obejrzeć zapowiadane zaćmienie księżyca.