Geoblog.pl    bezetka    Podróże    Portugalia    Zamek

Zamek

Portugal
Portugal, Lisboa

Dziś kultowym tramwajem numer 28 wybraliśmy się na zwiedzanie najstarszej części miasta. Mieszkamy przy pętli co jest świetne, bo tramwaj jest bardzo popularny wśród turystów i po kilku przystankach jest tak pełny, ze konduktor nawet nie zatrzymuje się na przystankach. No chyba , że ktoś chce wysiąść. Bilet należy kupic w kiosku a najlepiej w automacie na stacji metra. W tramwaju jest znacznie drożej.
Pierwsza jazda robi wrażenie. Niektóre uliczki są tak wąskie, że ręką dotknąć muru. Po drodze mijamy atrakcyjne dzielnice i miejsca. Wszystkie ciekawe do pozwiedzania. Czyli kościół Estrela, Parlament , Barrio Alto, Chiado, Baixa, Alfama i Graca. Ja filmowałam przez okno ulice nas fotografowali wszyscy stojący na ulicy.
Wysiedliśmy w dzielnicy Graca i zaczęliśmy włóczęgę od kościoła o tej samej nazwie. Kościół stoi na zboczu wiec z pod niego rozciąga się piękny widok na miasto i rzekę. Widac tez cel naszego dnia zamek zwany tutaj Castelo de Sao Jorge. Idziemy wiec na azymut. W Lizbonie jak najbardziej sprawdza się sentencja, ze cel nie jest ważny lecz droga do niego. Wspaniale sie błąka po uliczkach miasta. Architektura jest wspaniała, widoki i pogoda. Po drodze odwiedziliśmy mniejszy kościółek, nazwy nie pamiętam o pięknie malowanym suficie i z przemiła panią, która bardzo się ekscytowała, ze jesteśmy z Polski.
W końcu dotarliśmy do zamku. Znowu taras widokowy z cudnymi starymi drzewami oliwnymi i lokalnymi sosnami. Wybraliśmy sie na tour z przewodnikiem po wykopalisku archeologicznym i dowiedzieliśmy się, że Lizbona jest najstarszym miastem Europy. Pierwsza osada w miejscu Castelo była juz w epoce żelazo. Po za tym to miejsce zamieszkali Grecy, Rzymianie, Muzułmanie by w końcu na stałe zostało w rękach chrześcijan , dzisiejszych Portugalczyków. Po obejrzeniu zachodu słońca z murów obronnych wybraliśmy się na kolację i następnie tramwajem 28 wróciliśmy do domu